..:: YARDIM MASASI ::..
   
           
 
YARDIM MASASI İLETİŞİM BİLGİLERİ KURULUŞ AMACI YARDIM MASASININ GÖREVLERİ
 
YARDIM MASASININ HEDEFLERİ YARDIM MASASI NASIL KULLANILIR? YARDIM MASASININ KULLANILMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
 
YARDIM MASASINA SIKÇA SORULAN SORULAR VE ÇÖZÜMLERİ        
 
  YARDIM MASASI İLETİŞİM BİLGİLERİ SESLİ YANIT SİSTEMİ
   
 

Yardım Masasına 505 hatlardan ulaşmak için 0505 204 14 41 nolu telefonu kullanmanız gerekmektedir. Bu durumda aşağıdaki Sesli yanıt sistemi ile karşılacaksınız ilgili numarayı tuşladığınızda daha kısa sürede yardım alabilirsiniz.
e-mail : yardimmasasi@adalet.gov.tr

YARDIM MASASI TELEFONU 0312 293 21 00 dan;
Uygulamalar için
1
 
    - Ceza Mahkemeleri için
 

1

    - Hukuk Mahkemeleri için  

2

    - Savcılık İşlemleri için  

3

    - İcra Müdürlüğü için   4
    - İdari Yargı için   5
    - Ceza İnfaz Kurumları  için   6
    - Denetimli Serbestlik İşlemleri için   7-1
    - Adli Tıp İşlemleri için   7-2
    - İdari Kaynaklar için   8-1
    - Komisyon İşlemleri için   8-2
     
     
Şifre Talepleri için

2

 
     
     
Donanım Sorunları için

3

 
    - Garantisi Devam Eden Donanımlar   1
    - Garantisi Bitmiş Olan Donanımlar   2
    - Merkezi Kesintisiz Güç Kaynakları   5
    - Kayıp çalıntı dizüstü bilgisayarlar   4
     
     
Network Sorunları için 4  
    - Portal var internet yok ise   1-1
    - İnternet var portal yok ise   1-2
    - İnternet ve portal yok ise   1-3
    - VPN bağlantı sorunları için   2-1
    - Bina genelinde erişim sorunu var ise   2-2
    - Bazı bilgisayarlarda erişim sorunu var ise   2-3
    - Switch ve Omurga anahtar arızaları için   2-4
    - Karasal bağlantı sorunu için   2-5
    - Uydu bağlantı sorunu için   2-6
    - Domain/Etki Alanı sorunları için   3
     
     
Doküman Yönetimi ve e-imza için 5  
    - Doküman Yönetim Sistemi için   1
    - Avukat / Vatandaş Portal İşlemleri   2-1
    - e-imza Temini için    3-1
    - e-imza kurulum ve kullanımı için   3-2
     
Taşınır İşlem Fişi İşlemleri 6  
     
     
Şifre Talep Faks   0312 293 22 24
Donanım Arıza Takip Faks   0312 293 22 25

BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI TELEFON NUMARALARI VE E-MAİL ADRESLERİ

 
  KURULUŞ AMACI
 

Bilgi teknolojilerinin kullanıldığı bütün sistemlerde olduğu gibi Ulusal Yargı Ağı Projesinin de (UYAP) başarılı bir şekilde uygulanabilmesi ve kullanıcı ihtiyaçlarının ve karşılaştıkları sorunların zamanında çözüme kavuşturulmasını sağlamak amacıyla;
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Yardım Masası Şube Müdürlüğü 2005 yılı temmuz ayından itibaren 7 alt sistemde 8 operatörle çalışmaya başlamıştır.   Şu an itibariyle 25 Operatörle hizmet vermektedir.

Yardım Masası Yazılım, Donanım ve parola işlemleri olmak üzere 3 bölümden oluşmaktadır.

Yazılım Bölümü:Her birim için ayrı ayrı oluşturulan modüllerde  gelen hata ve düzeltme talepleri sorumlu yardım masası operatörleri tarafından değerlendirildikten sonra yazılım grubuna yönlendirilerek çözüme kavuşturulmaktadır.

Donanım Bölümü:Telefonla ya da olay talebi ile gelen talepler ilgili birimin teknik ofisine yönlendirilir. Teknik ofis bir sorunla karşılaştığında ise donanım bölümüne ulaşarak taleplerini bildirmekte olup çözüm için telefon ile yönlendirilmektedirler. Uydu ya da UYAP bağlantısı ile ilgili bir problem bildirildiği taktirde, gerekli bilgiler alınarak Sistem bölümüne aktarılmaktadır.

Parola İşlemleri:Domain (bilgisayar açılış), portal ve VPN sertifika şifreleri verilmektedir. Ayrıca mail hesaplarının oluşturulması için gelen talepler de sistem bölümüne yönlendirilerek dönüş geldiğinde ilgili kullanıcıya şifre bilgisi verilmektedir.

 
  YARDIM MASASININ GÖREVLERİ
 

1. Ulusal Yargı Ağının Adalet Bakanlığına bağlı tüm birimlerde yaygınlaşmasıyla birlikte meydana gelen sorunlarda kullanıcının her zaman yanında olmak,

2. Kullanıcının karşılaştığı ve tek başına çözemediği durumlarda her zaman arayacağı bir pozisyonda bulunmak.

3. Sistemdeki tüm kullanıcıların (e-posta sorunu, şifre verme/silme/değiştirme/.)  teknik sorunlarını çözmek.

4. Gelen bu talepler değerlendirilerek kullanıcıya ulaşma imkanı varsa telefonla bilgi vermek gerekli ise Avea kurumsal hattı bulunan yerler aranarak konu hakkında açıklayıcı bilgi verilir, eğer Avea hatlı telefon bildirilmemişse, gelen talebe uygun olarak üretilen çözüm yine Spectra üzerinden kullanıcıya iletmek.

5. Telefonla gelen çağrıları karşılamak, arayan kişilere sistemle ilgili bilgilendirme yapmak.

6. UYAP sistemine yönelik olarak gelen öneri ve istekler yine ilgili Uygulama ve Geliştirme Şubesi personeline aktarmak.

7. Yardım Masasına telefonla gelen uygulama ile ilgili taleplerde kullanıcıya gerekli bilgiyi vermek ve sorunu en kısa sürede çözmek. Bunun yanında bundan sonraki sorunlarının çözümü için yardım masasını kullanması ve buradan talebini takip etmesi hususunda bilgi vermektir.

 
  YARDIM MASASININ HEDEFLERİ
 
1. UYAP yaygınlaştırma çalışmalarının sonuna gelinmesi ile birlikte Yardım Masası faaliyetlerinin taşra birimlerinde görevlendirilen uzman kullanıcılar yardımıyla yürütülmesi amacıyla taşra yardım masası birimlerinin kurulması ve bakanlık yardım masasının şubesi olarak görev yapmasının sağlanması.

2. Spectra programının taşrada görevlendirilmiş bulunan uzman kullanıcıların da kullanımına açılması için gerekli alt yapı ve program güncelleştirilmesinin yapılması.

3. Kullanıcıların yardım masasını daha etkin kullanımının sağlanması.

 
  YARDIM MASASI NASIL KULLANILIR?
 

Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP)’ni kullanan birimlerin karşılaştıkları sorunların çözümü ve taleplerinin değerlendirilmesi amacıyla Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bünyesinde “Yardım Masası” kurulmuş ve hizmet vermeye başlanmıştır.. UYAP kullanıcıları karşılaştıkları hata ve istek bildirimlerini http://portal.adalet.gov.tr/adalet/giris adresinden “Yardım Masası” seçeneğini ya da portal içerisindeki “Yardım Masasını” kullanarak iletebilirler.  

 
  YARDIM MASASININ KULLANILMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
 
1. UYAP uygulamalarında çalıştığınız ekranda “Genel İşlemler” başlığının bir alt başlığında yer alan “Yardım” sekmesine tıklayarak karşılaştığınız sorunla ilgili açıklamaları bulabilir, bu açıklamaların yetersiz olması halinde yardım masasına müracaat edebilirsiniz.

2.Kullanıcıların karşılaştıkları hata ve istekleri  portal giriş ekranındaki yardım masası aracılığı iletmeleri ve takibini de buradan yapmaları gerekmektedir.

3. Yardım Masası-Yeni Olay Talebi sekmesindeki yıldızlı alanlara bilgi girişi yapmak zorunludur.

4. Kullanıcıların yardım masasına yaptıkları müracaatların içeriği anlaşılamadığı takdirde sorun ya da talebin doğru olarak anlaşılabilmesi için kendilerine mesaj gönderilmektedir. Olayın çözülebilmesi için kullanıcıların mesajlarını kontrol ederek kendilerine gönderilen mesajlara cevap vermeleri gerekmektedir. Bunun için, Yardım Masası-Olay İzleme sekmesinden “Açık Olaylar”, üzerine çift tıklanarak açılan ekrandan mesajlar sekmesi seçilip olay ile ilgili mesaj olup olmadığı kontrol edilmelidir.

5. Kullanıcılara telefonla ulaşılabilmesi için mutlaka kendilerine ulaşılabilecek bir Avea hattı telefon numarası bildirmeleri gerekmektedir.
 
 
YARDIM MASASINA SIKÇA SORULAN SORULAR VE ÇÖZÜMLERİ
           
 
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI (CBS) İŞLEMLERİ
CEZA MAHKEMELERİ İŞLEMLERİ
HUKUK MAHKEMELERİ İŞLEMLERİ
 
İDARİ YARGI İŞLEMLERİ
İCRA DAİRELERİ İŞLEMLERİ
BÜTÇE, FİNANS, MALZEME İŞLEMLERİ
 
PERSONEL İŞLEMLERİ
CEZA İNFAZ KURUMU İŞLEMLERİ
DONANIM /ŞİFRE TALEP İŞLEMLERİ
 
ADLİ TIP (ATB) İŞLEMLERİ
ÇAĞRI MERKEZİ HAKKINDA SORULAR    
     
   
 
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI (CBS) İŞLEMLERİ
 
Hatalı İlam (Ceza Bağı kopan, 3.Adliye olarak açılan ilam dosyaları) dosyasının silinmesi/açık hale getirilmesi işlemleri nasıl yapılır?

Kullanıcı tarafından yapılamadığından, Başkanlığımıza UYAP Uygulamaları Düzeltme Talep formu gönderilmesi gerekmektedir.

Hakkında tutuklama, yakalama, adli kontrol gibi tedbir bilgisi bulunan tarafların suçu nasıl güncellenir?

Soruşturma işlemleri-Taraf İşlemleri-Suç türü Bilgileri güncelleme ekranından güncellenebilmektedir. (Sevk Maddesi var ise önce sevk maddesinin kaldırılması gerekmektedir)

Tedbir bilgisi bulunan dosyalarda (Yakalama, Tutuklama, Adli Kontrol, Yetkisizlik, Görevsizlik, Fezleke ile gelen dosyalar) Tarafın kimlik bilgilerinin güncellenmesi nasıl olur?

Tarafın açık kimlik bilgileri (adı-soyadı, ana-baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün-ay-yıl), uyruğu, cinsiyeti) belirtilerek UYAP uygulamaları düzeltme talep formunun gönderilmesi gerekmektedir.

İçtimalı ilam dosyalarını nasıl çözülür?

İçtimalı ilam dosyaları İlamat İşlemleri-içtima işlemleri-içtimanın çözülmesi ekranından içtimalı üst dosya seçilerek sorgulama yapılır, içtimanın çözülmesi ekranında üst dosya seçilip çöz butonuna basıp daha sonra kaydet butonuna basılır. İçtima yazısı hazırlanarak onay işlemleri tamamlanıp, içtima eden mahkemeye içtimanın çözülmesi gönderilir. İlgili mahkeme talebini değerlendirip içtimanın çözülmesi kararını verdikten sonra ilamat bürosunda ilgili kişinin iş listesinde düşer. İş  listesinden iş başlatılıp içtimalı üst ilam dosyasına kaydedilip, dosya onay işlemleri yapılarak içtima çözme işlemi tamamlanır.

Sistem dışı yapılan tutuklama, yakalama ve tahliye işlemlerinin sisteme aktarılması nasıl olur?

Kaçakçılık ve İstihbarat Harekat ve Bilgi Toplama Dairesi Başkanlığı (KİHBİ) Entegrasyonu Kapsamında Sistem Dışı yakalama tutuklama bilgisinini UYAP sistemine dahil edilmesi hakkında 03/09/2008 tarihli duyurulardan bilgi alabilirsiniz.

İlamat ve İnfaz Bürosundan Raporlar-Denetleme Raporları altında raporlar içerisinde bulunan "Dosyası açık olup, durumu uyumsuz olanlar" ile "Dosyası kapalı olup, durumu uyumsuz olanlar" raporundaki dosyaların durumu nasıl güncellenerek, söz konusu ekrandan çıkartılır?

"Dosyası açık olup, durumu uyumsuz olanlar" raporunda  dosyası açık olduğu halde dosya durumunun "İNM, BİM, BİS, SDK " olarak seçilmesine rağmen ilam dosyasının kapatılmamasından kaynaklanmaktadır.  Dosya ilamın kapatılması ekranından kapatılması halinde sorun giderilecektir. "Dosyası kapalı olup, durumu uyumsuz olanlar raporunda" infaz dosyasının kapalı olmasına rağmen, dosya durum statüsünün açık  olarak seçilmesi nedeniyle  (MÜZ, YPİ, CİN, TBİ  vs)  bu rapora yansımaktadır. İlam dosya statü durum güncelleme dosyanın kapanış sebebine uygun olarak seçilmesi durumunda sorun giderilmiş olacaktır.

Fezleke, yetkisizlik ile gelen dosyaların kaydı sırasında "Gerçekleştirdiğiniz işlemde  hata oluştu. Lütfen sistem yöneticisine başvurun"  uyarısı neden çıkmaktadır?

Fezleke, Yetkisizlik dosyasını gönderen birim tarafından  dosyadaki tarafın tüm  suçları hakkında ek takipsizlik kararı verilmesinden kaynaklanmaktadır. İlgili birim tarafından Yetkisizlik, Fezleke Kararı silinip doğru şekilde gönderilmesi gerekmektedir. (Yetkisizlik, Fezleke Kararları suçun işlendiği yer yetkisi nedeniyle gönderilmektedir. )

Denetimli serbestlik, Ailenin korunması, ve Disiplin Hapsi ilam dosyaları nerden aktarılmaktadır?

İnfaz savcısı rolünde İlamat işlemlerinin altında ilgili menülerden aktarılmaktadır.

Kabahat Dosyası hangi ekrandan aktarılır?

Kabahat Dosyasına yetkili  ilgili Cumhuriyet Savcısı/Kabahat Bürosu Başsavcı Vekili rolünden Tevzi menüsünün altında Savcı Dosyalarının Başka Savcıya aktarılması

Savcısı görünmeyen ilam dosyasına savcı nerden aktarılır?

İlamat işlemleri menüsünün altında bulunan ilam dosyasın savcı atanması menüsüden, önce sorgulanacak dosyanın yılı seçilip, dosyaları listele butonuna basılarak savcısı olmayan dosyalar seçilerek dosyaya savcı atanır.

   
 
CEZA MAHKEMELERİ İŞLEMLERİ
 
T.C. Kimlik numarasız sanığa T.C. kimlik numarası giremiyorum, ne yapmalıyım?
Sanığın açık kimlik bilgilerini gösterir Düzeltme Talep Formu doldurularak fakslanması gerekmektedir.
Yabancı uyruklu sanığı infaza gönderemiyorum, T.C. kimlik numarası istiyor.
Sanığın uyruk bilgilerini belirten Düzeltme Talep Formu doldurularak fakslanması gerekmektedir.
Kesinleşen toplam cezalarda kalan kaydı nasıl silebilirim?
Kesinleşen toplam cezaların silinmesi talebini içerir Düzeltme Talep Formu gönderilmesi gerekmektedir.
Üzerinde tutuklama/yakalama kaydı bulunan suçu nasıl silebilirim?
Tutuklama/yakalama kaydı ve suçun silinmesi talebini içerir Düzeltme Talep Formu gönderilmesi gerekmektedir.
Sorguda sehven yapılan tutuklamayı nasıl iptal edebilirim?
Sorguda sehven yapılan tutuklamalar iptal edilememekte olup, tutuklama kararına itiraz kaydedilip, talep sonucu kabul edilerek tahliye hazırlanması gerekmektedir.
Dosyada temyiz başvurusu olmasına rağmen, temyiz başvurusu bulunmadığı uyarısından dolayı temyiz formu düzenleyemiyorum.
Hâkim ekranlarında bulunan temyiz düzeltme ekranından dosyada bulunan savcı temyizinin silinerek, şahıs temyizi gibi yeniden kaydedilmesi durumunda form düzenlenebilir.
 
Tüm dosya üzerinden verilen kararlarda kesinleştirme yapabilir miyim?
Karar menüsü altında bulunan Tüm Dosya Üzerinden Verilen Kararın Kesinleştirilmesi ekranından kesinleştirme işlemi gerçekleştirilebilir
Sehven çıkartılan yakalama silinebilir mi?
Yakalamanın kaldırılması işlemi yapıldıktan sonra yakalamanın silinmesi için düzeltme talep gönderilmesi gerekmektedir.
Bozma üzerine yeni esas kaydında “bozma üzeri olmayan kayıtlar var” uyarısından dolayı yeni esas alınamıyor.
Suç bazında Yargıtay kararının kaydedilmesi ekranından suçların tamamına Yargıtay karar bilgisinin girilmesi gerekmektedir.
İddianamenin iadesine  itirazın mahkememizce değerlendirilmesi  sonrasında talep kabul edilmesine  rağmen
sistem  üzerinden Red  butonu işaretlendi, ne yapmam lazım?
Üst Mahkeme olarak size gelen iddianamenin iadesine itiraz  dosyalarına karar verilirken, size gelen  talebin  savcılığın talebi  olduğunu  bilerek  işlem yapmanız gerekmektedir. Yani savcılığın  talebi  Kabul ya da Ret ediliyor. D.İş dosyasının silinerek, alt mahkemenin talebi yeniden göndererek, üst mahkemenin silinen dosyanumarasına yeniden kaydederek değerlendirme yapması gerekmektedir.
İnfaza gönderdiğim ilamda kesinleşme tarihi yanlış girilmiş ne yapmam lazım?
a) Eğer dosya ilamatta ilam numarası almamış ise öncelikle evrak silme işlemlerinden CBS’ ye ilam gönderme üst yazısını
 silmeniz daha sonra kesinleşme şerhlerini silmeniz gerekmektedir.
b) Dosya ilamatta  ilam numarası almış ise infaz menüsünün altında yer infazın bila  infaz geri istenmesi seçeneğini 
kullanarak  infaz geri çekilir. İlam kaydı kapatılarak mahkemeye iadesinden sonra 1. maddedeki işlemler yapılır
Hâkim ve kâtip tarafından onaylanan gerekçeli karar üzerinde değişiklik yapmak istiyorum ancak evrak üzerinde
değişiklik yapamıyorum, ayrıca evrakı silmek istediğimde  seçtiğiniz evrakı silemezsiniz  uyarısı vermektedir.
Bu durumda ne yapmam gerekiyor?
Ceza düzeltme ekranlarından onay işlemleri tamamlanan gerekçeli kararı sildirerek, kâtip ekranından yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
Derdest dosya  kaydı  yaparken CBS nosu yanlış girildi, CBS nosunu nasıl değiştiririm?
Ceza düzeltme ekranlarından CBS esas numarası değiştirilebilir.
Kişinin sistemde kayıtlı olan tüm bilgilerini nasıl görebilirim?
Taraf vekil işlemleri  menüsünün altında yer alan kişinin  sistemde  kayıtlı tüm bilgilerini göster seçeneğini kullanarak  istenen bilgilere ulaşabilirsiniz.
Kesinleştirme yapmak istiyorum ancak suç ceza grubu  ekleme yapılması gerektiğini belirten uyarı alıyorum. Ne yapmalıyım?
Karar menüsü altında yer alan suç ceza  grubu ekleme  seçeneğini kullanarak  aynı  suç türüne  ait  suçlardan bir ceza  grubu oluşturabilirsiniz
   
 
HUKUK MAHKEMELERİ İŞLEMLERİ
 
Yılsonu devir raporu ile iş cetveli ve ADİS raporları arasında fark olmasının nedeni nedir?
Yılsonu devir raporu ile diğer raporlar arasındaki fark Dosya/Güncelleme İşlemleri/Dosya Durumu Güncelleme ekranındaki Bozuk Dosyalar seçme kutusundan Kararı olan Derdestler ve Karar No Olmayan Karar Dosyaları seçenekleri sorgulanarak durumu ile karar bilgileri örtüşmeyen dosyalara gerekli işlemlerin yapılması gerekmektedir. Karar numarası olmayan dosyalara karar numarası verilmeli karar numarası olduğu halde durumu derdest olan dosyaların durumlarının güncellenmesi gerekmektedir.

Kapanmış talimatın devir ekranına yansıması

Talimat iade edilmemişse önce talimatın iade edilmesi gerekmektedir. Talimatın kapanış tarihinin yanlış olması halinde kapalı talimatlar devirlere yansımakta olup, Talimat dosyasının “Hukuk Dosya Sorgula” ekranından sorgulanıp sabitlenmesinin ardından,  Talimat/Gelen Talimat/Talimat Bilgileri Düzeltme ekranından talimat kapanış tarihinin güncellenmesi gerekmektedir.
Vesayet Ad Defterinde kayıt görünmüyor.  
Karar numarası vermeden önce dosyada Vasi Adayı olarak görünen taraf sıfatının VASİ olarak güncellenmesi, Kısıtlı Adayı sıfatının KISITLI olarak güncellenmesi gerekmektedir.“Nihai Karar Bilgilerinin Kaydedilmesi” ekranında karar numarası verdikten sonra “Vesayet Karar Kaydı” ekranından gerekli alanların doldurulduktan sonra kaydedilmesi gerekmektedir.
TC kimlik numarası olmayan tarafın TC kimlik numaralı olarak güncellenmesi
Dava Açılış/Taraf Vekil İşlemleri ekranından, TC kimlik numarası olmayan taraf seçilerek “Taraf Bilgileri Güncelle” düğmesi tıklanarak açılan ekranda BABA ADI, ANA ADI ve DOĞUM TARİHİ bilgileri girilerek kaydedilmesi, bunun ardından yine Taraf Vekil İşlemleri ekranında, Başka Kişi/Kurumlar Değiştir düğmesi tıklanarak, TC kimlik numarası sorgulamak suretiyle, bulunan kişi ile dosyadaki kişinin değiştirilmesi gerekmektedir.
Görevsizlik/Yetkisizlik dosyası Tevzi ekranında sorgulandığı zaman çıkmıyor.
Dosyaya karar numarası verirken, Nihai Karar Bilgilerinin Kaydedilmesi ekranında, karar türü olarak Görevsizlik/Yetkisizlik seçilip Kaydet denildikten sonra aktif gelen “GÖREVSİZLİK/YETKİSİZLİK KARAR KAYDI” ekranından, dosyanın görevsizlik ve yetkisizlik ile gideceği yer ve mahkeme türü seçilerek kaydedilmesi, karar kesinleştirilir, dosya gönderileceği zaman “Gelen Giden Evrak/Birim Gelen Evrak” ekranından dosya içersinde, “Görevsizlik/Yetkisizlik Kararı Nedeniyle Dosyanın Gönderilmesi İstemi Dilekçesi” girilmesi gerekmektedir. Taraflardan dilekçe gelmezse de tevzi bürosu tarafından Görevsizlik/Yetkisizlik Nedeniyle Gelen Dosyanın Tevzi Edilmesi ekranından kayıt sorgulanarak tevzi edilebilmektedir.
Merci tayini nedeniyle dosyayı Yargıtay'a gönderemiyoruz.
Temyiz başvuru işlemlerinin Temyiz/ Resen Temyiz İşlemleri / Resen Temyiz Başvuru Bilgilerinin Kaydedilmesi ekranından yapılması ve Temyiz formu hazırlama işlemlerinin Temyiz/ Resen Temyiz İşlemleri / Resen Temyiz Formunun Doldurulması ekranından yapılması gerekmektedir.
   
 
İDARİ YARGI İŞLEMLERİ
 
Görevsizlikle vergi mahkemesinden gelen dava dosya idare mahkemesine nasıl tevzi edilir?
Tevzi ekranından tevzi İşlemleri menüsünün altında yer alan Dosya Tevzi ekranı açılır. Açılan ekrandan önce Tevzi Bilgileri alanında yer alan Mahkeme türünden tevzi edilecek mahkeme türü sonra dava konusu açılan listeden seçilir. Daha sonra İlişkili Dosya (Dosyanın En Son Bulundu Birime Göre)  olan alandan İlişki Türü Görevsizlik, Mahkeme alanından görevsizlik kararını veren mahkeme ve esas no alanına ise en son görevsizlik kararı verilen dosyanın esas numarası yazılır ve önce Sorgula butonuna sonra İlişkilendir butonuna tıklanarak ilişkili dosya bilgileri yazılır. Harç masraf alınacak ise Harç/Masraf Alınması butonu yardımı ile ilgili harç ve posta gideri alır. Bütün işlemler yapıldıktan sonra Dava Dosyasını Tevzi Et butonu ile dosya ilgili mahkemesine tevzi edilir.
Hâkimin Dolabından işi biten dosyaların düşmemesi halinde yapılacak işlem nedir?
Hâkimin dolabı ekranında işi bitmesine rağmen düşmeyen dosyalar için düzeltme talep formu hazırlanarak Başkanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir. Düzeltme talep formuna uyap uygulamalarına giriş yapılan portal ana sayfasından ulaşılabilir. (http://portal.uyap.gov.tr/wps/html/anasayfa/talep_formu.htm ) Ekran silinecek dosyaların sayısı 15 ‘ten fazla Excel listesi düzenlenmelidir.
Daha önce yazılan ancak onaylanmayan kararında düzeltme nasıl yapılır?
Evrak menüsünün altında bulunan Onay İşlemleri ekranına girilir. Dosya Numarasının yanındaki üç nokta tıklanır ve açılan ekrana dosya esas numarası yazılarak dosya bulunur. Daha sonra Evrak Listesini Getir butonu tıklanır ve gelen işin üzeri tıklanarak Belge/Göster/Düzenle butonu seçilerek belgenin üzerinde istenen düzeltme yapılabilir.
Reddiyat kestikten sonra çıktı almadan kaydet tuşuna basılarak ekran kapatıldığı takdirde kesilen reddiyat nasıl bulunur?
Evrak menüsünün altında bulunan Evrak Arama butonunu seçildikten sonra Dosya No'daki bulunan üç nokta işareti tıklandıktan sonra karşımıza gelen ekrana dosya esas numarasını yazarız ve sorgula deriz. Daha sonra bulunan dosyanın üzerine bir kere tıklandıktan sonra tamam deriz. Karşımıza daha önceki ekranımız geri döner orada bulunan Sorgula butonu tıklandıktan sonra alt tarafa o dosyaya ait evrak listesi karşımıza gelir. Buradan istediğimiz evrakı seçip yazdırabiliriz.
Harç masraf aktarma işlemi nasıl yapılır?
Vezne ekranlarında yer alan Harç Masraf menüsünün altında bulunan Dosyalararası Harç Aktarma ekranından aynı dosya içinde iki taraf arasında yapılır.  Dosya Bilgileri alanında yer alan Birim Adına ilgili mahkemenin adı listeden seçilir. Dosya No butonuna dosya numarası yazılır. Dosya türü alanına dosyanın türü seçilir. Bu işlemleri yaptıktan sonra Aktarılacak Dosya Bilgileri alanındaki bilgiler doldurulduktan sonra Açıklama alanına harç-masrafın aktarılacağı tarafın bilgisi yazılır ve Kaydet butonu yardımıyla yapılan işlem kaydedilir. Aktarılan harç veya masrafa ait makbuzlarda aynı ekrandan temin edilebilir.
Yanlış kesilen harç ve posta gideri nasıl iptal edilir?
Harç/ Masraf menüsü altında bulunan Harç/Masraf Tahsilâtı Hesaplama İptali seçilerek açılan ekrana Dosya / Kayıt No girilerek Tahsilâtları Sorgula tıklanarak Dosyada Yapılan Tahsilât Hesaplamaları butonunun altına gelen yazı seçilerek en alt taraftaki Kaydet butonu tıklandıktan sonra yapılan işlem iptal edilmiş olur. Ancak bu iptal işlemin aynı gün içinde yapılması gerekmektedir.
Temyiz numarası nasıl alınır?
Temyiz dilekçesi tarandıktan sonra; Evrak menüsünün altında bulunan Dosya Evrak Kayıt İşlemleri ekranına girilir. Evrak Bilgileri butonunun altında geldiği yer/kişi kimin tarafından temyiz/itiraz edildiği yazılır. Evrak türü dilekçe olarak seçilir. Evrak tipi olarak ta İtiraz/Temyiz başvuru dilekçesi seçilir. Aynı ekrandan ilgili kişi seçildikten sonra kaydet tuşuna basılır ve karşımıza yeni bir ekran açılır. Bu ekrandan Temyiz İşlem Türünü kısmından Temyiz’i seçerek kaydet butonuna basılarak işlem tamamlanır.
 
Ara karar görüşme tutanağı hazırlanan dosyalar hakimin dolabındaki gerekçesi yazılacak kararlar (3) sekmesindeki Ara Karar bölümüne düşmediği takdirde yapılacak işlem nedir?
Jarlar temizlendikten sonra ilgili hata giderilecektir. Jarların nasıl temizleneceği hususunda teknik ofisinizden veya uzman kullanıcınızdan destek alabilirsiniz. (C:\Documents and Settings\ab…….\uyapData klasörünü silierek jarları temizleyebilirsiniz. )
   
 
İCRA DAİRELERİ İŞLEMLERİ
 
Sistem 0 Makbuz Yevmiyeli ve 0 Sistem Makbuz Numaralı ve dosya numarası olmayan bir  makbuz kesti ne yapabilirim?
Dosya açılış işlemi için taraf kaydedilmesinden sonra, Harç/Makbuz kesilerek ekrandan dosya numarası almadan çıkılması halinde sistem tarafından 0 Makbuz yevmiye-0 Sistem Makbuz numaralı ve  Dosya Numarası olmayan makbuz kesilmektedir. Harç ve Kasa/ Harç-Kasa Sorgu ve Raporlama / İcra Müdürlüğü Harç Kasa Raporları menüsünden hiçbir rapor türü ve tipi seçilmeden geçmiş tarihli bir makbuzu "Makbuzu kKesilmemiş Harçlar"  bölümünden iptal işlemi yapılabilmektedir.
Defter sıra numarasında atlama oldu. Nasıl düzeltebilirim?
Genel İşlemler Sistem> Sıra Numarası Güncelleme menüsünden işlem türü seçilir. Bir artır ve kaydet butonları arasındaki rakam silinerek alınmak istenilen numaranın bir eksiği yazılarak kaydet butonuna tıklanır. İlk alınacak numara yazılan numaranın bir fazlasını vermektedir.
Makbuz sıra numarasında atlama oldu. Nasıl düzeltebilirim?
Sistem tarafından oluşan makbuz sıra numarası atlamalarında, atlanılan numaranın gün sonunda alınmaması halinde atlanılan makbuz sıra numarasına konulmak üzere ilgili icra müdürlüğü tarafından tutanak tutulması gerekmektedir. Makbuz sıra numaralarında herhangi bir güncelleme işlemi yapılmamaktadır.
Dosyanın yenilenmesi yapıldıktan sonra  eski dosyanın kapanış tarihinde hata yapılması nedeniyle iş cetvelim bozulmuştur.  Nasıl düzeltebilirim?
Dosya İşlem menüsünden Dosya işlemleri> Yenilenen Dosyanın Sorgulanması, Güncellenmesi ve İptali menüsünden kapanış tarihi güncellenmektedir.
İş cetvellerimiz tutmuyor, fazla veya eksik sayıda dosyamız var. Bu sorunu nasıl düzeltebilirim?
İş cetvellerinde hata olmasının nedeni, numara atlaması, yanlış iptal ve dosya kapatma, dosya yenileme işlemlerinde eski dosyanın kapanış tarihi bilgisinin yanlış girilmesi, sistemde olmayan dosyanın sisteme alınarak daha sonra açık halde bırakılmasıdır. Kullanıcı tarafından gerekli kontroller yapıldıktan sonra, uygulama  ekranlarından yapılacak  güncellemeler ile sorun giderilmektedir.
Dosyadaki tarafın T.C Kimlik Numarasını nasıl güncelleyebilim?
T.C Kimlik Numarasız olarak sisteme kaydedilen tarafa ait T.C Kimlik Numarası tespit edildiği takdirde, Taraf Bilgilerinin Girişi ve Güncellenmesi ekranından kişiye ait anne adı, baba adı, doğum yeri ve doğum tarihi bilgileri girişi yapılarak kaydet butonuna tıklanır. Taraf Bilgilerinin Girişi ve Güncellenmesi ekranından Başka Kişi Kurumla değiştir / Dosyadaki Kişiyi Bulunan Kişi ile Değiştir butonundan gerekli güncelleme yapılmaktadır.
Yanlışlıkla kota verdim nasıl iptal edebilirim?
Kota iptalleri Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığınca alınan karar gereğince, Bilgi İşlem Dairesi  Başkanlığı tarafından iptal edilmektedir.
Yabancı uyruklu kişiyi taraf olarak nasıl kaydedebilirim?
Taraf bilgilerinin girişi ve güncellenmesi/Dosyaya Taraf Ekle ekranından hiçbir bilgi girişi yapılmadan  Kişi Bilgilerinden Sorgula butonuna tıklanır. Uyruğu bölümünden uyruk bilgisi seçilerek adı, soyadı ve kayıtlı adres bilgileri girilerek kaydetme işlemi tamamlanır.
Sıradaki esas yada talimat numarası alınmak istenildiğinde sistemde kayıtlı olduğu uyarısı nedeniyle numara alınamamaktadır. Ne yapabilirim?
Genel İşlemler (Sistem) /Sıra Numarası Güncelleme menüsünden iptaller bölümü sorgulanarak dosya kaydının silinmesi halinde sıradaki defter numarası alınacaktır.
Kurum kaydı yapılırken  "+^,!,&,_=,),[,] " karakterler yazılamamaktadır. Ne yapabilirim?
Kurum kaydı yapılırken  (+^,!,&,_=,),[,])  karakterler yer aldığı takdirde Taraf Bilgilerininin Girişi ve Güncellenmesi menüsünden Dosyaya Taraf Ekle butonuna tıklanır. Gelen ekranda taraf sıfatı seçildikten sonra taraf türü kurum seçilerek, hiç bir veri girişi yapılmadan sorgula butonuna tıklanır ve gelen uyarıya "Evet" denildikten sonra kurum adı içerisinde yer alan ilgili karakter girişi yapılarak taraf kayıt işlemi tamamlanır.
   
 
BÜTÇE, FİNANS, MALZEME İŞLEMLERİ
 
Onaya sunduğu halde Harcama Yetkilisi ekranına düşmemesinin sebebi nedir?
Dış Birimden Kendi Birimini seçerek Harcama Yetkilisi onaya göndermesi gerekir.
Ödeme Emri Belgesi düzenlenmek istendiğinde "Avans Ödemeler Tablosuna kayıt eklenemedi" uyarısı vermesinin sebebi nedir?
Yetki tanımlaması yapılabilmesi için ad soyadı sicili ile birlikte alının uyarı ile birlikte Yardım masasına olay açılması gerekir.
Taşınır Grup Kodu ekranından tanımlamak istediğimiz malzeme bulunmuyorsa ne yapılması gerekir?
Sistemde olmayan veya ayrıntı kutucuğu işaretli olmayan malzemelerin tanımlamasını Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığı yapmaktadır. Konu ile ilgili olarak nuri.kayretli@adalet.gov.tr adresine mail göndermeniz gerekmektedir.
Taşınır Genel rolü verilmesine rağmen işlem yapılamamasının nedeni nedir?
Depo-Malzeme İlişkisi ekranında kullanıcılar tablosuna isminin eklenmesi giriş çıkış durumunun aktif hale getirilmesi gerekir.
Harcama Birimi Yönetim Hesabı Cetvelinde aynı kayıtların birden fazla gelmesinin nedeni nedir?
Depo-Malzeme İlişkisi ekranındaki Depolarının Kurumu ve Harcama Biriminin yanlış tanımlanmış olması
Alış Faturası Girişi yapılan bir malzemenin ödeme emri belgesinde işlem yapmak için yapılacak ilk işlem nedir?
Yeni Ödeme Emri Belgesi butonuna basılması ve ardından Alış Faturası arama butonuna basılarak işlem devam etmesi gerekir.
Sayım Tutanağı raporunun doğru olarak alınmamasının sebebi nedir?
Depo Sayım İşlemi ekranında sayım kayıtlarını oluşturmadığından kaynaklanmaktadır.
Personel kişisel Tahakkuk Bilgileri Ekranında personelin veri giriş işlemlerini yapmak istediğimizde aynı kayıttan birden fazla giremezsiniz uyarısının alınmasının sebebi nedir?
Personelin Kadrosunun başka yerde olmasından kaynaklanmaktadır.
Ödenek talebi ekranı doldurularak kayıt yapılmasına rağmen rapor alınmak istendiğinde "aranılan kayıt bulunamadı" uyarısı vermesinin sebebi nedir?
Bütçe Uygulamalarının izlenmesi rolünden İmza yetki ekranının tanımlanmamış olmasıdır.
Dayanıklı Taşınır Zimmet İşlemleri ekranından Bilgisayar, Yazıcı, Tarayıcı v.b. dayanıklı taşınırların gelmemesinin sebebi nedir?
Dayanıklı Taşınır İşlemleri ekranında "Seri No" alanlarının doldurulması gerekir.
Mal beyanlarını giriyorum kaydet dediğimde aynı kayıttan birden fazla giremezsiniz uyarısı alıyorum. Nedeni ne olabilir?

Bilgi girişinde mal cinsi alanında aynı tür kayıtlar için ayırıcı karakterler kullanılmalıdır. Örneğin (konut1,konut2 vb)

Mal beyanını düzenledim onayladım fakat eklemem gereken şeyler olduğunu hatırladım, ne yapabilirim?

Formu onayla demişseniz Atama biriminize göre (komisyon veya gizli sicil bürosu ) ilgili büro ile irtibata geçip beyanın iade edilmesini sağlayabilirsiniz. İade işlemi sonrasında düzeltme ve ekleme yapabilirsiniz.

Mal beyanını komisyon tarafından iade yaptırdım fakat değişiklik yapacağım ama yapamıyorum?

İade yapılan beyanı bulmak için eski bildirimler butonuna tıklayıp, durumu kısmında iade seçeneği olan satır işaretlenip, tamam butonuna basıldıktan sonra ekrana yansıyan bilgiler doldurulup, yeniden belge düzenlenip, form onaylanabilir.

Mal beyanında 5 satır olarak açıklama girdim fakat kayıt yaptığımda hata mesajı almaktayım.

Açıklama satırına 250 karakteri aşmayacak şekilde kısa ve öz açıklama yapılmalıdır.

Ortak İşlemlerden mal beyanını düzenleyip çıktı alıp belgeyi onayladım. Fakat komisyonun emlak ve servet bilgileri ekranına yansımamış,

Belgeyi onaylamış fakat formu onayla butonuna basmamış olabilirsiniz bunun için eski bildirimlerden beyanınızı sorgulayıp formu onayla butonuna basınız.

Mal beyanı düzenlerken belge düzenlemede onay listesi düzenleyememekteyim.

Mal beyanını kendiniz onaylayacağınızdan dolayı onay listesi düzenlemenize gerek yoktur.

Kâtip rolünde bulunan genel ortak işlemlerinden mal beyanını düzenlemeye çalışıyorum fakat giriş yapamıyorum.

Personel alt sistemi altında bulunan ortak işlemler rolünden giriş yapmanız gerekmektedir.

Mal beyanında bilgi girişi yaparken sorgu butonuna bastığımda eşime ait bilgiler gelmemektedir?

Atama biriminize göre komisyon veya personel genel müdürlüğü ile görüşüp aile fert bilgilerinizi UYAP ekranlarından güncelletmelisiniz.

Sözlü Sınav Birleştirme Tutanağında sözlü sınava katılmayan adaya notu eksik ibaresi yazmakta. Nedeni ne olabilir?
Sözlü Sınav sınav sonuçları ekranında sözlü sınava katılmayan adaylara sözlü sınav sonucu alanına katılmadı seçilip kayıt edilmesi halinde tutanağa bu şekilde yansıyacaktır.
Emlak servet bilgisi ekranında işlem yapılacaklar alanında personelin beyanı düşmemiş fakat iş listesine beyan formu gelmiş, neden kaynaklanmış olabilir.?
Personel ortak işlemler rolünden belgeyi onaylamış fakat formu onayla butonuna basmamıştır. bu alanın kontrol edilmesi gerekmektedir.
Zabıt Katipliği sınav tanımlamasında küçük yaşı merkezi sınava göre hesaplamakta neden kaynaklanmış olabilir.?
Sınav tanımlama ekranında  zabıt katipliği sınavı için küçük yaş sınırı alanına  giriş yapılması gerekmektedir.
Zabıt Katibi olarak çalışmaktayım, Mal beyannamesinde benim tc kimlik numaram ile kızıma ait tc kimlik numarası uyap ortamında olmadığı için beyan bilgileri giremiyorum. Sorun neden kaynaklanmaktadır?
Komisyon tarafından aile fertlerinin bilgileri ekranından eksik olan bilginizin tamamlanması gerekmektedir.
Mal beyanını doldurup kaydet dediğimde iletim kanallarında bir sorun oluştu hatası veriyor? Ne yapmam lazım?
Verilen ortak işlemler rolünün kaldırılarak halen görev yaptığı birim altında ortak işlemler rolü verilmeli.
   
 
PERSONEL İŞLEMLERİ
 
Yeni atanan personel üzerinde belge düzenleye bastığımda dosya arama ekranı gelmektedir. Nedeni ne olabilir?
Özlük bilgileri ekranından yeni atanan personelin özlük bilgileri öncelikle doldurulup, kayıt etme işleminden sonra sistem tarafından otomatik olarak dosya oluşmuş ve dosya içinden yazışma yapılabilecektir.
Personel ile ilgili olmayan kararları hangi ekrandan hazırlayıp sorgulayabilirim?
Yine Özlük bilgileri ekranından Ekran boşken belge düzenleye basılıp, dosya arama ekranından PERBRM% yazarak ilgili dosya seçilip evrak hazırlanmalıdır.
Belge düzenleden hazırlamış olduğum kararı nereden sorgulayabilirim?
Gelen/Giden evrak menüsünden Karar defteri işlemleri ekranı açılarak iki tarih aralığı girmek suretiyle defter bilgilerine ulaşılabilir.
Personelin yıllık iznini atayamadım. Ne yapabilirim?
Yıllık izin atama ekranına girilerek işlem yapan birim alanına ceza evi personeli için “Personel Taşra Atama Bürosu”, diğer personel için ise “Taşra Atama Şube Müdürlüğü” seçilerek hesaplama yapılmalıdır.
Toplu İzin kararı hazırlarken hangi birimi seçmeliyim?
Örneğin Ankara’nın tüm personelini almak için Ankara ağır ceza, mülhakatları çıkarmak için Ankara seçilmeli, burada cezaevini dahil etmek isteniyorsa cezaevini dahil alanına çek atarak karar alınabilmektedir.
Gizli sicil terfilerinde terfi ekranından başlattığım zaman hazırlık işlemleri başlatılmadı şeklinde uyarı almaktayım. Nedeni ne olabilir?
Gizli sicil yükseltme işlemi yapılmadan önce gizli sicil/Sicil Notu/Terfi hazırlık işlemleri ekranından not ortalaması alınacak dönem alanına 2010 yılı için 2010/1 olarak giriş yapılıp, hazırlık işlemlerine istinaden terfi ekranından yükseltme yapılmalıdır.
Askerlik nedeni ile ücretsiz izinde olan personelin aylık terfilere çıkmaması için ne yapabilirim?
Genel terfi bilgileri ekranında terfi etmeme nedenine asker seçeneği seçilip kayıt edilmesi gerekmektedir.
Komisyonda çalışan zabıt kâtibiyim. 2010 yılında Gizli sicil terfim olmasına rağmen terfi edenler listesinde gözükmemekteyim.
Personel kendi sicilini sorgulayamayacağı için, komisyonda görevli olan yetkili diğer personel tarafından hazırlık ve yükseltme işlemi başlatılmalıdır.
Eğitim ekranı sınav yanıt girişi ekranında soru cevabını girdiğim personelin yanıt girişi alanına çek atmamaktadır.
Katılımcı Belirleme ekranında eğitime katılacak personel listesi eski eğitimler için yeniden giriş yapılmalıdır.
Mal beyanlarını giriyorum kaydet dediğimde aynı kayıttan birden fazla giremezsiniz uyarısı alıyorum.
Bilgi girişinde mal cinsi alanında aynı tür kayıtlar için ayırıcı karakterler kullanılmalıdır. Örneğin (konut1,konut2 vb)
Mal beyanını düzenledim onayladım fakat eklemem gereken şeyler olduğunu hatırladım ne yapabilirim?
Formu onayla demişseniz Atama biriminize göre (komisyon veya gizli sicil bürosu ) ilgili büro ile irtibata geçip beyanın iade edilmesini sağlayabilirsiniz.
Mal beyanını komisyon tarafından iade yaptırdım fakat değişiklik yapacağım ama yapamıyorum?
İade yapılan beyanı bulmak için eski bildirimler butonuna tıklayıp, durumu kısmında iade seçeneği olan satır işaretlenip, tamam butonuna basıldıktan sonra ekrana yansıyan bilgiler doldurulup, yeniden belge düzenlenip, form onaylanabilir.
Mal beyanında 5 satır olarak açıklama girdim fakat kayıt yaptığımda hata mesajı almaktayım.
Açıklama satırına 250 karakteri aşmayacak şekilde kısa ve öz açıklama yapılmalıdır.
Ortak İşlemlerden mal beyanını düzenleyip çıktı alıp belgeyi onayladım. Fakat komisyonun emlak ve servet bilgileri ekranına yansımamış,
Belgeyi onaylamış fakat formu onayla butonuna basmamış olabilirsiniz bunun için eski bildirimlerden beyanınızı sorgulayıp formu onayla butonuna basınız.
Mal beyanı düzenlerken belge düzenlemede onay listesi düzenleyememekteyim.
Mal beyanını kendiniz onaylayacağızdan dolayı onay listesi düzenlemenize gerek yoktur.
Katip rolünde bulunan genel ortak işlemlerinden mal beyanını düzenlemeye çalışıyorum fakat giriş yapamıyorum.
Personel alt sistemi altında bulunan ortak işlemler rolünden giriş yapmanız gerekmektedir.
Mal beyanında bilgi girişi yaparken sorgu butonuna bastığımda eşime ait bilgiler gelmemektedir.?
Atama biriminize göre komisyon veya personel genel müdürlüğü ile görüşüp aile fert bilgilerinizi uyap ekranlarından güncelletmelisiniz.
   
 
CEZA İNFAZ KURUMU İŞLEMLERİ
   
Hükümlü/tutuklu dosyasına yanlış evrak kaydettim ne yapabilirim?
Yanlış kaydedilen evrakın bilgilerini (tarih ve sayısını, birim evrak nosunu) bildiren bir düzeltme talep formu ile silinmesi talep edilmelidir.

Hükümlü/tutukluların kişi bilgilerini güncellemek istediğimde bazılarının kişi bilgilerinin silindiğini sadece cezaevi kayıt nolarının bulunduğunu görüyorum. Nasıl düzeltebilirim?

Kişi bilgileri silinen hükümlü/tutukluların TC Kimlik numaraları, adı, soyadı, ana adı, baba adı ve doğum tarihini gün ay yıl olarak bildiren bir düzeltme talep formu ile kişi bilgilerinin güncellenmesi talep edilmelidir.

Ceza infaz kurumunda olmayan bir kişiye dosya açtım. Nasıl düzeltebilirim?

Yanlış dosya açılan kişinin cezaevi kayıt nosu ve adı soyadını bildiren bir düzeltme talep formu ile silinmesi talep edilmelidir.

Emanet para tahsilât/reddiyat makbuzunda sıro no atlaması meydana geldi. Nasıl düzeltebilirim?

Sıra no atlanması ile ilgili tutanak tutularak işlemlere devam edilmelidir sistem atlanan numaraları tekrar verecektir.

Mahkûm Kabul Bürosunda nakil gelen hükümlü/tutuklu teslim alma ekranlarında SQL hata alıyorum. Bu sorunu nasıl düzeltebilirim?

Kurum Müdürü rolünde Genel İşlemler ana menüsünün altında bulunan sıra no güncelleme ekranı açın ve iptaller butonuna basın, tabloya gelen kayıtların üzerine tıklayın ve kayıt sil butonuna basarak tablodaki kayıtların hepsini silin, sonra nakil gelen h/t ları teslim alma işlemini tekrar deneyin. Sorun devam eder ise İnfaz Bürosu rolünde ceza infaz kurumu işlemleri ana menüsünün altında bulunan mahkeme kararları alt menüsünden hükümlü/tutuklu defteri sorgulama alt menüsüne girin ve h/t defterlerinin en son numaralarını not edin, sonra tekrar kurum müdürü rolünde genel işlemler ana menüsünün altında bulunan sıra no güncelleme ekranını açın ve sorgula butonuna basın, tabloya gelen kayıtlardan hükümlü defter no verme ve tutuklu defter no verme işlem türlerinin sıra nolarını infaz bürosu rolünde hükümlü/tutuklu defteri sorgulama alt menüsündeki son numaralarını güncelleyerek nakil gelen h/t ları teslim alma işlemini tekrar denemeleri bildiriliyor.
Sahte kimlikle cezaevinde bulunan hükümlü/tutukluların gerçek kimlikleri tespit edildi bu hükümlü/tutukluların gerçek kimliklerini nasıl güncelleyebilirim?
Sahte kimlikle cezaevinde bulunan hükümlü/tutuklu savcılıktan gönderilen yazıya istinaden tahliye edilir, tahliye işlemi yapılırken dosya salıvermeden kapatılacaktır kutucuğuna çek atılır ve dosya mahkum kabulden salıverme yapılmadan kapatılır. Dosya kapatıldıktan sonra hükümlü/tutuklunun gerçek ismi ile cezaevine gönderilen tutuklama müzekkeresi yada ilam ile yeni bir dosya açılarak işlemlerin yapılmasına devam edilir.
Firar eden hükümlülerin dosyasının kapatılması hakkında?
Ceza infaz kurumu işlemleri ana menüsünün ültonda bulunan mahkeme kararları alt menüsünün altındaki infaz takip bilgileri alt menüsünden firar eden kişinin infaz ettiği ilam ile ilgili yeni işlem butonuna basarak yapılan işleme infazı sona erdirme, sona erme nedeninde firar olarak girilmesi ve kaydet butonuna basarak dosyanın kapatıldıktan sonra iş listesine düşen firar bilgileri kaydetme işi başlatılarak bilgiler kaydedilerek dosya kapatılır.
Yabancı uyruklu kişiyi taraf olarak nasıl kaydedebilirim?
Taraf bilgilerinin girişi ve güncellenmesi/Dosyaya Taraf Ekle ekranından hiçbir bilgi girişi yapılmadan Kişi Bilgilerinden Sorgula butonuna tıklanır. Uyruğu bölümünden uyruk bilgisi seçilerek adı, soyadı ve kayıtlı adres bilgileri girilerek kaydetme işlemi tamamlanır.
Cezaevi kayıt no verme, hükümlü tutuklu defter no verme ekranlarında sıra numarasını güncelleme işlemini nasıl yapabilirim?
Kurum müdürü rolünde genel İşlemler ana menüsünün altında bulunan sıra no güncelleme ekranı açıp sorgula butonuna basın, tabloya gelen kayıtlardan cezaevi kayıt no verme, hükümlü defter no verme ve tutuklu defter no verme işlem türlerinin sıra nolarının üzerine tıklanır ve son verilen no alanına verilmek istenilen numaradan bir önceki numara yazılarak kaydet butonuna basılır.

Sistemden hazırlanan evrakların onay işleminin/onaya sunma işleminin yapılmadan kapatılması hakkında Ne yapabilirim?

Gelen/giden evrak işlemleri ana menüsünden evrak onaya sunma alt menüsü açılarak evrakın hazırlandığı tarih ilgili tarih aralığına girilir, evrak listesini getir butonuna bastıktan sonra tabloya gelen kayıtların üzerine tıklanarak onaylama/onaya sunma işlemi yapılır.
Disiplin cezalarını kaydetmeme rağmen bilgi cetvelinde görünmüyor. Ne yapabilirim?
Kesinleşmeyen disiplin cezaları hükümlü/tutuklu bilgi cetvelinde görünmez. Disiplin cezası kesinleşme bilgileri ekranından kesinleşme bilgisi girip kaydettiğinizde, disiplin cezası hükümlü/tutuklu bilgi cetveline yansıyacaktır.
 

Tasnif cetveli raporunu çalıştırdığımda rapor boş geliyor. Ne yapabilirim?

Kurum müdürü rolünde ceza infaz kurumu işlemleri ana menüsünün altında bulunan ceza infaz kurumu takip işlemleri alt menüsünden ceza infaz kurumu bilgileri girilmelidir.

Ziyaret işlemlerinde aylık açık ziyaret bilgilerinin kurum müdürü rolünde girilmesine rağmen ziyaret işlemlerinde açık görüş bilgileri gelmemektedir. Ne yapabilirim?

Kurum müdürü rolünde ceza infaz kurumu işlemleri ana menüsünün altında bulunan ziyaret işlemleri alt menüsünde bulunan aylık açık ziyaret bilgilerinin tanımlandığı tarihlerin kontrol edilmesi ve ziyaret yapılan tarihe göre düzeltilmelidir.

   
 
DONANIM /ŞİFRE TALEP İŞLEMLERİ
   
Portal sayfasını açamıyorum ne yapmalıyım?    
Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir.
Bilgisayarım açılırken şifremi girdiğim halde şifrenin yanlış olduğu uyarısı geliyor ve  bilgisayarımı açamıyorum neden?
Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir
Maillerimi göremiyorum. Şifremi girdiğim halde sayfa açılmıyor. Maillerimi nasıl görebilirim?
Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir.
VPN ile bağlantı kuramıyorum. VPN bağlantımı nasıl aktif hale getiririm?
Başkanlığımızda görev yapan teknik personel tarafından VPN ayarları kontrol edilerek çalışır hale getiriliyor.
Bilgisayarım açılmıyor ya da internete girerken şifre istiyor. Ne yapmam gerekmektedir?
Bilgisayar etki alanından çıktığından teknik ofislerle irtibat kurdurularak bilgisayar adalet etki alanına aldırılıyor.
   
 
ADLİ TIP (ATB) İŞLEMLERİ
   
Yazdığım raporu onaya sunmadan kapattım ne yapmam gerekir?
Gelen / Giden Evrak Menüsünden Evrakı Onaya Sunma seçeneği seçilir ve ekrana Evrakı Onaya Sunma İşlemleri penceresi gelir. Bu pencereden onaya sunmadan kapatmış olduğunuz raporu seçerek onaya sunulabilirsiniz.
Onaya sunduğum evrak halen onaylanmadı ve evrakı bulamıyorum. Evrakın kimde onay için beklediğini nasıl görebilirim.
Gelen / Giden Evrak Menüsünden Evrakı Onaya Sunma seçeneği seçilir. Ekrana gelen pencereden önceden onaya sunulmuş evrak seçilerek “Onay Durumu” düğmesi tıklanır. Açılan pencerede evrakın kimde onay için beklediği görülebilmektedir.
Birime gelen dosyayı Adli Tıp Dosya Arama ekranından sorgulattığım zaman bulabiliyorum. Ama dosyanın içeriğini göremiyorum.
Sorgulama yaparak bulduğunuz dosyayı görme yetkiniz yok ise dosyanın içeriğini göremezsiniz. Dosyanın içeriğini görebilmeniz için dosyanın Uzmanı tarafından Dosya işlemleri menüsünden Dosya Yetki Ekleme – Değiştirme – Görüntüleme seçeneği seçilerek açılan ekrandan size dosyayı görme yetkisinin vermesi gerekmektedir.
Sık olarak yazışmalarda kullandığımız şablonumuz var bu şablonu her seferinde yeniden yazmak zorunda kalıyoruz. Ne yapmamız gerekir?
Genel işlemler menüsünden Şablon Özelleştirme seçeneği seçilerek Şablon Özelleştirme ekranı açılır. Bu ekranda seçilen şablon isteğe göre ayarlanıp farklı isimle veya aynı isim ile kayıt edilir. Burada hazırlanan şablon Yazı Hazırlama menüsünden Yazı Hazırlama seçeneği seçilerek açılan ekrandan Şablon Türü açılır listesinden özelleştirmiş olduğunuz şablon seçilerek kullanılır.
Uzmanlık dalım olmayan bir dosya bana havale edildi. Bu dosyayı ne yapmam gerekir?
Dosya işlemleri menüsünden Havale Edilen dosyayı İade Etme seçeneği seçilerek açılan ekrandan size yanlışlıkla gönderilmiş olan dosya seçilir ve İade Et düğmesi tıklanır. Açılan İade Nedeni penceresine iade nedeni yazılarak Tamam düğmesi tıklanır. Böylelikle yanlışlıkla havale edilmiş dosyayı iade etmiş olursunuz. 
   
 
ÇAĞRI MERKEZİ
   
Portal sayfasını açamıyorum ne yapmalıyım?       
Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir.
 
Bilgisayarım açılırken şifremi girdiğim halde şifrenin yanlış olduğu uyarısı geliyor ve bilgisayarımı açamıyorum neden?
Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir
 

Maillerimi göremiyorum. Şifremi girdiğim halde sayfa açılmıyor. Maillerimi nasıl görebilirim?

Şifre yenileme talep formu doldurularak gönderilir. Gönderilen şifre talep formu doğrultusunda kullanıcıya ait şifre yeniden yapılandırılarak kullanıcıya bildirilir.
 
VPN ile bağlantı kuramıyorum. Vpn bağlantımı nasıl aktif hale getiririm?
Vpn ayarları kontrol edilerek çalışır hale getiriliyor.
 
Portal sayfasını görüntüleyemiyorum; internette hiçbir sayfaya giremiyorum.  İnternete girebilmek için ne yapmam gerekmektedir?  
Bilgisayar ve bağlantı ayarları kontrol edilerek çalışır hale getiriliyor. Genel problemlerde ise ilgili birime bilgi veriliyor
 
Bilgisayarım açılmıyor ya da internete girerken şifre istiyor. Ne yapmam gerekmektedir?
Bilgisayar etki alanından çıktığından Teknik ofislerle irtibat kurdurularak bilgisayar adalet etki alanına aldırılıyor.
 

Bilgisayarıma yeni program kurmak istiyorum ancak kuramıyorum. Kimden yardım alabilirim?

Kullanıcılarda program kurma yetkisi olmadığından Teknik ofisle irtibata geçilerek programlar kurduruluyor.
 

Portal sayfasını görüntüleyemiyorum; internette hiçbir sayfaya giremiyorum.  İnternete girebilmek için ne yapmam gerekmektedir?           

Bilgisayar ve bağlantı ayarları kontrol edilerek çalışır hale getiriliyor. Genel problemlerde ise ilgili birime bilgi veriliyor
 

Bilgisayarım açılmıyor ya da internete girerken şifre istiyor. Ne yapmam gerekmektedir?

Bilgisayar etki alanından çıktığından Teknik ofislerle irtibat kurdurularak bilgisayar adalet etki alanına aldırılıyor.
 

Bilgisayarıma yeni program kurmak istiyorum ancak kuramıyorum. Kimden yardım alabilirim?

Kullanıcılarda program kurma yetkisi olmadığından Teknik ofisle irtibat kurularak programlar kurduruluyor
 
 
 
Paylaş
 

   UYAP Destek

Mobil Mevzuat
         
(Mobil Hizmet)

Görme Engelli
           Vatandaşlar için

© 2010 |  Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı